Iskustvo vožnje Formentor Diesel
Krovni prozor je odličan, prekrasno izgleda na mojem Formentoru, ali uspjeli ste uprskat doživljaj istog sa "prekidačima" za otvaranje i zatvaranje. Koja budala je napravila one gladilice iznad glave sa dva utora umjesto prekidača koje je imao moj predhodni auto T-ROC? Dakle, ja moram vježbati jačinu dodira i brzinu prijelaza prstom po gladilici pritom pogledati prema gladilici da umetnem prst u pravi utor (onaj za prozor ili onaj za zastor). Nikad mi ne uspije otvoriti prozor iz prvog pokušaja nego se moram borit s "prekidačem", gladilicom da mi otvori prozor kako ja hoću. Ako imam masne prste to mi neuspijeva nego moram imat vlažne maramice da očistim ruke prije upotebe. Stanoviti organ (lat. frenulum clitoridis) je manje zahtjevan i ima bolji response nego gladilica za kontrolu krovnog prozora. Ocijena jedan za kontrolu krovnog prozora.
"Infotainment".Potpuno je suludo u auto ugraditi gađet koji toliko nalikuje smartfonu, a koji se nesmije koristiti za vrijeme vožnje. Eliminacija taktilnih tipki i prekidača je doslovno kretensko-suluda odluka exel tabelaša i menađerčića u auto industriji. Nametanje potpuno nepotrebnih opcija u stilu start stop sustava, nadgledanja napuštanja vozne trake, čitanja znakova sa zvučnim upozorenjima je teror nad vozačem. To što je nepotrebno može se i isključiti i to je dobro. Ono što je loše, je, da se te opcije ne mogu isključiti za stalno nego se vječno mora gladiti po ekranu i gasiti jedno po jedno svaki put kad se auto ugasi i ponovno upali. SULUDO. Ako to želim imat isključeno ja ću to isključiti i to mi proizvođač dozvoljava. Zašto me maltretira da to moram raditi svaki put kad upalim auto? Goli UŽAS, S*ANJE.Stvar malo spašava shorcut, pa to mogu napraviti malo brže, ali samo malo i ne ublažava moju ozlojeđenost.
Podešavanje klime. Nedostatak velikog okruglog valjka za podešavanje klime, kao u T-Rocu je velika mana. Gladiti po staklu ekrana dok se auto drmusa u vožnji i pratiti promet ispred i iza sebe je ponekad nemoguća misija. Grozomorno rješenje. Ocijena jedan za infotainment i to jedan ko beton. Znači iduća CUPRA mora imati taktilne tipke i mogućnost da mi se gube s očiju sve opcije koje ne želim. Zauvijek.
Ono što još smeta je indikacija žmigavaca na inst. tabli. Zavučene su u krajnje kuteve instrument table tako da ih ne vidim od obruča volana. Ako mi svira Sinhajzer na najjače, onda ni ne čujem da sam zaboravio isključit žmigavce. Treba premjestit indikacije žmigavaca na vidljivije mjesto. Instrument tabla je, inače, dizajnerski prekrasna. Zatvaranje i otvaranje gepeka. Da sam mogao izbjegao bih električnu kontrolu. Nepotrebna stvar koja cijedi akumulator. Ionako virtualna pedala ne radi dobro. Električna kuka. Izvrsna. Fenomenalno je kako se s njom lako rukuje. Čista petica za kuku. Dakle, cijena koju sam platio moj Formentor je bila 52000 eura. Za taj novac sam mogao birat mnoštvo auta. Izabrao sam Formentor jer čim je izašao, tamo negdje 2019, bio mi je prekrasan. Obožavam ovaj koncept. Puno puta sam ga konfigurirao i naprosto sam odlučio da želim sve od opreme. Oprema, kako sam naveo prije, nije uvijek funkcionalna, ponekad ima razočaravajuća riješenja. Pogonski trim, diesel motor i DSG rade jako dobro, ali ne mogu ne primjetiti da se 1.5 TSI motor i DSG iz mojeg prijašnjeg auta T'Roca bolje slažu. Kao da je diesel motor malo prejak za ovaj DSG. Udari ga malo prejako u niskim okretajima tako da se DSG malo pogubi u izboru brzina. Čini mi se da bi na DSGu trebala bit drukčija mapa za mijenjaje za diesel motor. To vjerojatno ne bih nikad ni primjetio da nisam imao prije T'Roca. (Inače, DSG je dragulj njemačkog inženjerstva. Jednostavno remek dijelo mehanike, hidraulike i elektronike). Kao da je i potrošnja malo prevelika, cca troši 10% više od očekivanja, ali još je novi, pa se možda kasnije malo i smanji, a i ja se moram još malo naviknuti na diesel. Sve u svemu Formentor je moj izbor, prelijep auto. Ima nekih nedostataka koji me izluđuju, ali tako je i sa lijepim ženama.